Töltsd le most!

 

INGYENES MINIKÖNYV!

 

A hormonműködés befolyásolása természetes úton

Töltsd le itt: Hormonműködés befolyásolása

Adatkezelés

Az oldal használatával elfogadod az Adatkezelési szabályzatban írtakat. 
A szabályzatot itt tudod elolvasni: 
Adatkezelési szabályzat

Navigáció

Szavazás

Mióta próbálsz teherbe esni?:
A webhelyet a Drupal - egy nyílt tartalomkezelő rendszer - működteti

Tíz tennivaló leendő apukáknak

Ahhoz, hogy a kisbabátok a tervezett időpontban költözzön be a pocakba, egészség terén nem csak neked, hanem a párodnak is a lehető legjobb formáját kellene hoznia. A férfiaknak ugyanis az előnyökön kívül a hátrányokból is kijutott. Igaz, hogy a nemzőképességük nincs semmilyen ciklushoz kötve, és ők az év 365 napján termékenyek, viszont a spermiumaik a mi petesejtjeinkkel ellentétben rettentő sérülékenyek. A spermiumok mennyiségére és minőségére rengeteg apró tényezőnek hatása lehet, a táplálkozástól kezdve egészen a fürdőzési szokásokig. 

Babára vágyó párként érdemes tehát a lehető legoptimálisabb verzióra törekedni a spermiumok állapotát illetően. Az a legjobb, ha a megfelelő időpontban minél több, és minél jobb formában lévő „kiskatona” áll a rajtvonalhoz. Ennek elősegítése érdekében álljon itt 10 praktikus tanács/tennivaló a párodnak, amellyel óvhatja a spermiumok egészségét.

1.    Kevesebb alkohol, több előjáték

Az alkohol kis mennyiségben nem ártalmas. A hangsúly a kis mennyiségen van. Ha azonban a párod gyakran csap erőteljes ivászatba torkolló kanbulikat hétvégente a haverokkal, akkor elkezdhetsz aggódni a kiskatonák állapota miatt. A rendszeres, nagyobb mennyiségű alkoholfogyasztás ugyanis a spermiumok fejének a deformálódásához vezethet. Arra pedig még mindnyájan emlékszünk a réges-régi biológia órákról, hogy a leggyorsabb spermium a petesejthez odaérve a fejével behatol a petesejt falán keresztül a petesejt belsejébe, és megtörténik a megtermékenyülés… Na, ez az attrakció „defektes fejecskével” nem mehet végbe. A nagy mennyiségű alkohol fogyasztás emellett csökkenti a spermiumok előállításához szükséges hormonok mennyiségét is a párod szervezetében, tehát duplán kártékony.

Azzal viszont nincs baj, ha a romantikus hangulatot időnként megalapozzátok egy-egy pohár finom borral. Már csak azért sem, mert ezután általában intenzív csókok és simogatások szoktak következni, amelyek viszont megemelik az ejakulátum mennyiségét. :)

2.    Le a cigivel!

A dohányzás az ondósejt termelés első számú ellensége. Lecsökkenti a férfiak – manapság amúgy sem túl dagályos – spermiumszámát, illetve rontja a „sereg” egészségi állapotát. A dohányzó férfiaknál a viszonylag kevés spermium között több a rendellenes alakú és méretű, illetve genetikailag károsodott spermium, mint a nem dohányzó férfiaknál. Ráadásul a dohányos férfiak spermiumai még lassabbak is az átlagnál, amely tovább csökkentheti a sikeres fogantatás esélyét.

Az már csak a hab a tortán, hogy kutatások szerint amennyiben dohányos apától fogan meg a kisbaba, nagyobb lesz a várandósság idején a vetélés kockázata. Egy tanulmány szerint a halva születés 23 %-kal, a születési hibák pedig 13 %-kal gyakrabban fordulnak elő olyan anyáknál, akik dohányossal élnek együtt, vagy esetleg dohányfüstös környezetben dolgoznak a várandósságuk alatt.

Ja igen! Mielőtt a párod azzal az ötlettel állna elő, hogy a cigi helyett szivarozásra vagy pipára vált, már most közöld vele, hogy az sem megoldás. Ez utóbbi szenvedélyeknek ugyanis állítólag ugyanolyan káros hatása van a spermiumokra nézve, mint a dohányzásnak. Tehát le a cigivel: optimális esetben a legutolsó szálat a tervezett fogantatás előtt három hónappal nyomja el a leendő apuka.

3.    Vegyen egy kényelmes széket…

…és mostantól a számítógép asztal előtt internetezzen. Igen, sokkal kényelmesebb az ágyban fekve böngészni a legújabb híreket az autómárkák frontján, viszont eközben tartósan magas hőmérséklet éri a heréket. A magasabb hőmérséklet pedig csökkenti a  spermiumok számát.

Ideje tehát beszerezni egy kényelmes széket, amelyen ülve ugyanolyan élvezettel nézelődhet órákig a neten, cserébe viszont nagyobb esélye lesz arra, hogy az általatok elképzelt időpontban a kezében tarthassa a közös gyermeketeket.

4.    Ne akarjon Stallone lenni

Manapság ugyan inkább a lányosan vékony testalkatú fiúk a divatosak, de a konditermekben még fellelhetőek a régi, Stallone-típusú ideálok követői is. Semmi baj azzal, ha a párod sportol, és szép, egészséges testalkattal rendelkezik. Sőt. Amellett, hogy az egészségének jót tesz, a női nem számára sem megvetendő esztétikai élmény. :)

Probléma akkor van, ha nem elégedett az izmai normál mértékű fejlődésével, és anabolikus szteroidokhoz nyúl. A tömegnövelő szerek ugyanis bizonyítottan csökkentik a spermiumok számát, és még a herék méretét is! Bár ezek a szerek valóban növelik az izmot, azonban olyan mértékben lecsökkentik a szervezet saját tesztoszteron termelését, hogy a spermaszám akár nullára is redukálódhat. :(

Ha tudsz róla, hogy a párod ilyesmit használna (vagy gyanúsan gyorsan válna Terminátor-alkatúvá), akkor a gyermekvállalás felmerülésekor feltétlenül hívd fel a figyelmét a szteroidok káros hatására, és kérd meg, hogy hagyjon fel a mesterséges izom-pumpálással.

5.    Esténként inkább zuhanyozzon

A férfitestet nem véletlenül alkotta meg úgy a Teremtő, hogy a herezacskó a testen kívülre került. Ezzel biztosította a herék számára a normál testhőmérsékletnél alacsonyabb hőmérsékletet, amelyre a herék zavartalan működéséhez szükség van.

A hosszú munkanap utáni, nyugtató hatásúnak szánt esti fürdőzéssel azonban a párod erősen felülbírálja a Teremtői terveket. A meleg vízben történő üldögéléssel megcsappanthatja a spermiumai számát, és a minőségüknek sem tesz jót.

A baba-projekt előtt tehát érdemes átszoknia a kevésbé nyugalmas, ugyanakkor kevésbé spermium-gyilkos zuhanyzásra, hogy a megfelelő időpontban ütőképes „sereget” indíthasson útjára.

6.    Dobjon le pár kilót

A férfiak nemzőképességét a túlsúly jelentős mértékben csökkentheti. Mi ennek az oka? Az elhízott férfiak szervezetében hormonális változások jönnek létre, és jóval kevesebb lesz a tesztoszteron, míg megnő az ösztrogén – azaz a női nemi hormon – mennyisége. A hormonális működés felborulása miatt csökken a spermaszám, és romlik a spermaminőség.

Jó hír: a folyamat néhány fölösleges kiló ledobásával visszafordítható. Túlsúly esetén tehát eljött az ideje annak, hogy a párod kicsit egészségesebbé alakítsa az étkezési szokásait, amelyhez – férfi lévén – biztosan szüksége lesz a Te támogatásodra, és segítségedre.

7.    Biciklizzen, motorozzon kevesebbet

A kétkerekű járgány fanatikusok körében ez a tanács nem lesz népszerű. Mégis érdemes megfogadni, mert a bringázás és a motorozás is csökkentheti a spermaszámot és a ronthatja a spermiumok mozgási képességeit.

A káros hatás a herék tartós felmelegedésének köszönhető, amelyet az okoz, hogy folyamatosan be vannak ékelődve a párod teste, és a nyereg, illetve motor esetén az ülés közé.

Sajnos egyetlen megoldás maradt tehát: a kétkeréken gurulásra szánt szabadidő csökkentése. Vagy a babaproject elhalasztása az őszi-téli időszakra, amikor a párod különösebb áldozathozatal nélkül is eleget tud tenni ezen irányú kérésednek, hiszen a járgánya ilyenkor úgysem használható.

8.    Igyon meg reggelente egy pohár narancslevet

Természetesen nem csak rontani lehet a kiskatonák állapotán, hanem javítani is. Ennek az egyik módja a rendszeres narancslé fogyasztás. A narancslé ugyanis C-vitamint tartalmaz, amely javítja a hormonális folyamatokat, és védi a spermiumokat az oxidatív károsodástól.

Persze megeshet, hogy a teremtés koronája reggel inkább kávéval indítaná a napot, ez sem probléma. Készítsd oda neki estére a kifacsart narancslé adagot, a hosszú, fárasztó nap után hálás lesz egy kis kényeztetésért. (Nem mellesleg pedig meglepve fogja tapasztalni, hogy estére már nem kell bedobnia egy újabb koffein-bombát, hogy észhez térjen, mert a vitaminban dús gyümölcslétől ugyanúgy fel fog „pörögni”.)

9.    Hús és tojás, az egészséges spermiumok titka

A húsok és a tojás fontos cinkforrások. A nem megfelelő mennyiségű cink bevitele felére csökkentheti a spermium számot, ezért fontos, hogy a fenti két élelmiszer a párod kiegyensúlyozott étrendjének a részét képezze.

Most, hogy már ezt is tudod, érdemes ennek a ténynek a figyelembevételével összeállítanod otthon a heti menüsort.

10.    Szedjen Koenzim Q10-et

A Koenzim Q10 nélkülözhetetlen a testünkben zajló biokémiai és biológiai folyamatok zavartalan működéséhez. A koenzimet a szervezetünk kb. 30-35 éves korunkig maga állítja elő, ezt követően azonban az éveink számának emelkedésével párhuzamosan a koenzim mennyiség csökkenni kezd a szervezetünkben.

A leendő apukáknak érdemes tehát a koenzimet étrend kiegészítő formájában pótolni, mert már napi 10 mg bevitele is javítja a spermaképet. Antioxidáns, anyagcsere-serkentő és a spermiumok mozgását fokozó hatással rendelkezik.

Szeghy Krisztina
Családsegítő konzulens, pszichológiai mentor

Késik nálatok a gyermekáldás? Azt gondolod,  lehet, hogy ennek lelki oka van? Akkor érdemes megnézned, hogyan és miben segíthet a Babahívogató Program, amellyel a termékenységi problémák lehetséges lelki okait próbáljuk feltárni közösen a leendő anyukával és / vagy apukával: 

Babahívogató Program - hogy mielőbb jöjjön a baba

Szeghy Krisztina
Pszichológiai mentor, családsegítő konzulens
20/255-62-69
szeghykrisztina [at] gmail [dot] com
www.szeghykrisztina.hu

Hiánypótló könyv!

HOGY JÖJJÖN A BABA!

 

Igen, engem is érdekel, miben segíthet nekem ez a könyv!

IDE KATTINTVA MEG IS NÉZEM!

Belépés

Legyél velünk itt is