Töltsd le most!

 

INGYENES MINIKÖNYV!

 

A hormonműködés befolyásolása természetes úton

Töltsd le itt: Hormonműködés befolyásolása

Navigáció

Szavazás

Mióta próbálsz teherbe esni?:
A webhelyet a Drupal - egy nyílt tartalomkezelő rendszer - működteti

Babatervezés járványos időszakban

A babaproject időszakában különösen fontos, hogy elkerüljenek a járványok, hiszen sosem tudhatod, lapul-e már valaki a pocakodban. A következő válogatással ebben szeretnék segíteni neked. Összeszedtem néhány természetes immunerősítő tippet a klasszikus C-vitamintól kezdve egészen a megfelelő szobahőmérsékletig, amelyek segíthetnek, hogy idén betegség nélkül megúszhasd a vírusok és a baktériumok rohamát.

1. A „klasszikus” C-vitamin

Tudom, a csapból is az folyik, hogy járványos időszakban növelni kell a C-vitamin bevitelt, de a legtöbb helyen azt nem magyarázzák el, hogy miért. Kísérletek szerint a C-vitamin pótlás a fehérvérsejtek számát akár a tízszeresére emelheti a szervezetedben, emellett pedig segíti az interferon kiválasztást, ami a vírusok osztódását akadályozza.

A tested naponta max. 3 g C-vitamint képes elraktározni, ezért körülbelül ennyit kellene minden nap bevinned a szervezetedbe. Nem feltétlenül vitamin készítmények formájában! Egy átlagos méretű narancs kb. 60 mg C-vitamint tartalmaz, amely a fent meghatározott adag kétszerese. Drága vitaminok helyett tehát bőven elég, ha minden nap megiszol egy frissen facsart narancslevet. Ha pedig még egy kiskanálnyi – egyébként természetes antibiotikumként funkcionáló – mézet is hozzácsapsz, tökéletes immunerősítő italhoz jutsz.

2. Aludd ki magad

Járványos időszakban ügyelj rá, hogy minden nap időben lefeküdj. Az immunrendszered ugyanis alvás közben a legaktívabb. Ha keveset alszol, akkor nem tudja elég hatékonyan felvenni a harcot a kórokozókkal.

3. Rendszeresen moss kezet

A kórokozók nagy része az orrodon vagy a szemeden keresztül kerül be a szervezetedbe. Oda pedig a kezedről jut be, amikor az arcodhoz érsz. Moss legalább óránként kezet, hogy csökkentsd a fertőzés kockázatát. Influenza járvány idején érdemes mindezt fertőtlenítős folyékony szappannal végrehajtani, ami bármelyik nagyobb illatszerboltban beszerezhető.

4. Megfelelő szobahőmérséklet

Figyelj arra, hogy sem otthon, sem pedig a munkahelyen ne legyen se túl meleg, se túl hideg, és túl száraz a levegő. Alacsony páratartalom esetén ugyanis kiszárad az orr és a légutak nyálkahártyája, és így könnyebben bejutnak a kórokozók. Munkahelyen érdemes párologtatót használni (a citrom illóolaj egyébként serkenti a fehérvérsejtek működését), otthon pedig elég, ha egy nedves törölközőt terítesz a radiátorra.

5. Egyél sütőtököt!

A cinktartalmú ételek megakadályozzák a fertőzések kialakulását. Nagyobb mennyiségű cink található például a sütőtökben, a kagylóban, a zabpehelyben, a tökmagban, a napraforgómagban és a tojássárgájában.

6. Serkentsd a nyirokrendszer működését!

A fertőzések gyors leküzdéséhez a vérkeringésed és a nyirokrendszered megfelelő működése szükséges. Túl lassú áramlásnál a fehérvérsejtek nem tudnak elég gyorsan mozogni a szervezetben. A nyirokrendszert rendszeres testmozgással, a tested ledörzsölésével, vagy masszázzsal tudod élénkíteni. Vigyázz! A sportolást ne vidd túlzásba, mert a túl sok mozgás viszont gyengíti az immunrendszert.

7. Krémezd magad!

A száraz, repedezett bőr nem csak esztétikai probléma, hanem utat nyit a kórokozók előtt is. Használj rendszeresen hidratáló krémet, és kerüld az erős szappanokat, és a túl forró fürdővizet. (Ez a babatervezőknek amúgy is kerülendő.)

8. Egyél kevesebb édességet

Az édességekben lévő finomított cukor ugyanis rontja a fehérvérsejtek „harci kedvét”. Kísérletek szerint az egyébként óránként 14 mikrobaelpusztítására képes fehérvérsejt 100 g cukor elfogyasztását követően már csak 1,4 darabbal képes megbirkózni.

9. Ne stresszelj

A feszült emberek 15 %-kal nagyobb eséllyel betegszenek meg. A szellemi állapotod ugyanis jelentős mértékben befolyásolja az immunrendszered működését. Ha állandóan a problémáidon rágódsz, könnyebben elkapod a fertőzéseket.

10. Egyél diót

Végül pedig: hogy elkerüld a stresszt, egyél meg naponta egy marék diót vagy mandulát. Mindkettőben sok a B-vitamin, amelynek jelentős szerepe van az idegrendszered (nyugodt ) működésében és a szervezeted anyagcseréjében. 
 

Szeghy Krisztina
pszichológiai mentor, családsegítő konzulens

Késik nálatok a gyermekáldás? Azt gondolod,  lehet, hogy ennek lelki oka van? Akkor érdemes megnézned, hogyan és miben segíthet a Babahívogató Program, amellyel a termékenységi problémák lehetséges lelki okait próbáljuk feltárni közösen a leendő anyukával:

Babahívogató Program - hogy mielőbb jöjjön a baba

Szeghy Krisztina
Pszichológiai mentor, családsegítő konzulens
20/255-62-69
szeghykrisztina [at] gmail [dot] com
www.szeghykrisztina.hu

 

Hiánypótló könyv!

HOGY JÖJJÖN A BABA!

 

Igen, engem is érdekel, miben segíthet nekem ez a könyv!

IDE KATTINTVA MEG IS NÉZEM!

Belépés

Legyél velünk itt is